۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
برگزاری کرسی نظریه پردازی، نقد مناظره دکتر سیمین دخت کلنی با موضوع سامانه هوشمند پشتیبانی از تشخیص هیجانات

برگزاری کرسی نظریه پردازی، نقد مناظره دکتر سیمین دخت کلنی با موضوع سامانه هوشمند پشتیبانی از تشخیص هیجانات

برگزاری کرسی نظریه پردازی، نقد مناظره سامانه هوشمند پشتیبانی از تشخیص هیجانات (ماشین حرف شنو) در روز سه شنبه مورخ 1 اسفند ماه ساعت 11.30 توسط دکتر سیمین دخت کلنی و تیم همکار در دانشکده علوم تربیتی برگزار می گردد این کرسی درخصوص گفتمانی بین روانشناس، زبان شناس و داده شناس برگزار می گردد.

برگزاری کرسی نظریه پردازی، نقد مناظره سامانه هوشمند پشتیبانی از تشخیص هیجانات (ماشین حرف شنو!) در روز سه شنبه مورخ 1 اسفند ماه ساعت 11.30 توسط دکتر سمین دخت کلنی و تیم همکار در دانشکده علوم تربیتی، تالار سبوحی برگزار می گردد. این کرسی درخصوص گفتمانی بین روانشناس، زبان شناس و داده شناس می باشد. 
در این کرسی بیان می گردد؛ برقراری تعامل موثر بین پزشک و بیمار به اندازه حاذق بودن پزشک ضروری است. یک عامل مهم در برقراری تعامل موثر درک حالات هیجانی بیماران، توسط پزشک مراقبشان است. تشخیص احساسات بیمار و یافتن معنای واقعی کلمات، جملات و عبارات در طول ارتباط، یک صلاحیت اصلی برای پزشکان است. اما درک هیجانهای بیمار معمولا بخشی مغفول است.
روانشناسان، روانپزشکان، زبان شناسان و متخصصان، داده پردازی همواره درصدد شناسایی هیجانهای افراد بوده اند و می توانند به پزشکان در این امر یاری کنند. روانشناسان، زبان شناسان و متخصصان داده پردازی گرد هم آمده اند تا گامی موثرتر در ایجاد سبک دقیق تر بررسی داده های گفتاری، استفاده از راه حل های نرم افزاری ادراک هیجان، آموزش آن به فراگیران رشته های مرتبط و تسهیل ایجاد انباره های داده برای پژوهشگران بردارند. در این مسیر هوش مصنوعی می تواند همیار عامل انسانی در حوزه تشخیص هیجان باشد. 
 
 
تاریخ:
1402/12/01
تعداد بازدید:
74
منبع:
Powered by DorsaPortal